+48 459 568 444
Telefon
Skontaktuj się z nami
Adres
aleja Włókniarzy 234A, 90-556 Łódź oddzielne wejście po lewej stronie budynku, lokal 2
Godziny pracy
I-VI: 9:00 – 19:00 niedz.: Zamknięte
Skontaktuj się z nami

Nowości

Wszystkie "pułapki" gwarancji na ekspres do kawy
Nawet nowy ekspres do kawy objęty gwarancją może zacząć być "kapryśny". Dość często po przybyciu do serwisu właściciele stają przed faktem, że pracownicy oficjalnego centrum serwisowego twierdzą, że ta lub inna awaria nie jest przypadkiem gwarancyjnym, a naprawa ekspresu do kawy będzie musiała zostać zapłacona. Czym więc jest większa gwarancja – troska o kupujących czy zręczny chwyt marketingowy?

Ekspres do kawy składający się z ponad 1 tysiąca części jest niezwykle złożonym urządzeniem technologicznym. Niezależnie od tego , czy kupiłeś nowy lub używany ekspres do kawy i w jakim kraju jest produkowany, nie możesz uniknąć okresowych napraw. Dość często właściciele błędnie wierzą, że producent naprawi ekspres do Kawy na własny koszt przez wiele lat. Jeśli odmówiono ci naprawy gwarancyjnej w centrum serwisowym, nie panikuj, często dealerzy "łapią" klientów na ignorancji i nieuwadze. Dlatego, aby nie stawić czoła niepotrzebnym problemom, powinieneś dokładnie zrozumieć, czym jest gwarancja.

Co to jest gwarancja na ekspres do kawy

Gwarancja zakłada, że producent, reprezentowany przez oficjalne centra serwisowe lub dealerskie, a także przedstawicielstwa, zobowiązuje się do bezpłatnej naprawy lub wymiany części wad fabrycznych w określonym przez siebie okresie gwarancyjnym.

Należy rozumieć, że gwarancja dostępna na ekspres do kawy wcale nie oznacza, że przy każdej awarii producent przeprosi i natychmiast rzuci się, aby wszystko naprawić. Gdyby tak było, biorąc pod uwagę niesamowitą złożoność różnych mechanizmów i ich częste awarie, wszystkie firmy od dawna byłyby bankrutami. Dlatego, aby się zabezpieczyć, producenci opracowują różne ograniczenia i specjalne warunki, na które właściciele muszą być przygotowani.

Terminy gwarancji

Okres gwarancji ekspres do kawy jest objęty gwarancją fabryczną na okres od jednego do pięciu lat lub określoną liczbę filiżanek. Jeśli natkniesz się na inne liczby, wiedz, że jest to tylko chwyt marketingowy lub tymczasowa oferta promocyjna najczęściej od reprezentacji marki, która przyciąga kupujących w ten sposób.

Ci, którzy chcą kupić nowy ekspres do kawy, powinni również wiedzieć, że części podatne na naturalne zużycie są objęte gwarancją z ograniczeniami lub całkowicie nie są objęte gwarancją. Często Na części szybko zużywające się, takie jak na przykład różne uszczelki, tuleje, uszczelki, części wymienne itp.okres gwarancji obowiązuje nie dłużej niż 1 rok lub 2-5 tysięcy filiżanek przebiegu, a na kamień, oleje do kawy, filtry itp.

Oddzielną pozycją w zobowiązaniach gwarancyjnych jest odkamienianie, a czasem czyszczenie olejów kawowych, które w ogóle nie są objęte gwarancją.

"Pułapki" w zobowiązaniach gwarancyjnych

Nie należy zapominać o dużej liczbie niuansów.

Wpływ nieoryginalnych substancji chemicznych na różne części ekspresu do kawy również nie jest gwarancją. Dlatego, jeśli po oczyszczeniu ekspres do kawy przestał działać, najprawdopodobniej w salonie doradzą Ci wysłanie reklamacji do producenta chemii, którą wlałeś do ekspresu do kawy.

Data podana na dokumentach zakupu ekspresu do kawy jest datą, od której zaczyna obowiązywać gwarancja. I nie ma absolutnie znaczenia, że ekspres do kawy ze sklepu można go odebrać na przykład tydzień później.

Jakie wymagania stawiają producenci ekspresów do kawy

Aby maksymalnie się zabezpieczyć, producent przedstawia również specjalną listę różnych wymagań dotyczących działania ekspresu do kawy.

Wśród kluczowych wymagań jest terminowe przejście wszystkich przewidzianych rutynowych prac w oficjalnych centrach serwisowych przy użyciu oryginalnych części zamiennych. Nieprzestrzeganie tego punktu może zostać ukarane wcześniejszym pozbawieniem gwarancji.

Lista głównych wymagań producenta obejmuje odpowiednie działanie ekspresu do kawy. Na przykład natychmiastowe czyszczenie ekspresu do kawy z kamienia lub olejów kawowych. W rezultacie kupujący przybywający do centrum serwisowego stają przed faktem, że słusznie odmawiają im naprawy gwarancyjnej.

Często przyczyną odmowy w związku z" niewłaściwą eksploatacją " jest użycie ziarna niskiej jakości. Jeśli producent wskazuje zalecane marki filtrów i chemii w książce serwisowej, to kawa jest coraz bardziej niejednoznaczna. Oficjalnie producent przepisuje zalecenia tylko dotyczące rodzaju ziarna. Dlatego jeśli spotkasz się z odmową, prawdopodobnie nie możesz obejść się bez pomocy osób trzecich (prawników i ekspertów).

W każdym razie, odmawiając gwarancji z powodu "niewłaściwego działania", Centrum Serwisowe powinno przytoczyć niezbite dowody działań właściciela, które spowodowały awarię, oraz uzasadnić związek przyczynowo-skutkowy.

Sumować

Dość proste zalecenia pomogą uniknąć problemów, których przestrzeganie pozwoli kupującym znacznie uprościć życie.

Przed zakupem ekspresu dokładnie przestudiuj wszystkie warunki gwarancji i dokładnie przeczytaj instrukcję obsługi oraz funkcje zakupionego ekspresu do kawy. Ściśle przestrzegaj wymagań producenta, które gwarantują bezpłatną naprawę. Staraj się nie eksperymentować z nieoryginalną chemią.